Selamat membaca..

Assalamualaikum dan salam sejahtera, terimakasih kerana melawat blog saya. Saya harap apa yang saya tulis di sini boleh menjadi rujukan teman-teman. Komen dari teman-teman sangat-sangat dialu-alukan. Semuga tulisan ini akan menjadi sedekah yang berpanjangan untuk saya. Jika ada persoalan sila hubungi saya. InshaAllah saya akan bantu mana yang termampu.

Pages

Friday, January 16, 2015

Gigi Seumur Hidup

Assalamualaikum dan salam sejahtera, mungkin anda dah biasa mendengar " Gigi Seumur Hidup". Ini adalah antara kata keramat kami. Beberapa tahun lepas,  masyarakat beranggapan, bila dah tua gigi memang akan habis dicabut. Kemudian menggantikan gigi tersebut dengan gigi palsu. Memang gig palsu nampak cantik. Tapi kalau cantik tapi tak boleh berfungsi seperti gigi asli, apalah guna.

Memang, semua yang palsu memang tak setanding dengan yang asli.Ini adalah kerana semua tisu lembut telah ditutup dengan plat gigi palsu. Sebenarnya, tisu-tisu lembut dalam mulut membantu memberi kenikmatan semasa kita makan.

"Gigi seumur hidup" bukan sesuatu yang mustahil jika penjagaan gigi dipupuk dari kecil.

No comments:

Post a Comment